n_stor_sv-vit_bred

Newsroom dubbelt nominerat i Svenska Publishingpriset

SPP-logga

Newsroom har fått med två bidrag till finalen av Svenska Publishingpriset.

De två nominerade projekten är Fastighetsägare Centrala Hisingens webbplats och Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning.

– Det är jätteroligt. Särskilt med tanke på den höga kvaliteten på tävlingen och att bara sex bidrag per kategori har nominerats, säger Newsrooms vd Gun Rosendahl.

Sedan början av 1990-talet har Populär Kommunikation delat ut Svenska Publishingpriset för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation.

Svenska Publishingpriset är Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling och omfattar alla etablerade former av kommunikation. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – inte bara designen.

Till årets final har Newsroom fått med två bidrag. Det ena är webbplatsen som tagits fram till Fastighetsägare Centrala Hisingen, FCH, som tävlar i kategorin Digitalt – B2C. Det andra är Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning som är klar för final i kategorin Print – årsredovisningar företag.

– Det är två projekt som vi är mycket stolta över och därför är det extra roligt att vi nominerats till finalen i Svenska Publishingpriset, säger Gun Rosendahl.

9 november hålls en gala i Stockholm där vinnarna i de olika kategorierna presenteras.

Newsrooms arbetsgrupper för respektive bidrag:

FCH: Mona Höynä Carlsson, projektledare, Helena Fogelberg, digital produktion, och Erica Holm, skribent.

Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning: Leif Simonsson, projektledare, Helena Fogelberg, formgivare, Hanna Löfqvist, skribent, och Jeanette Larsson, fotograf.

 

För mer information, kontakta

Gun Rosendahl, 031-712 40 04