170906_Nom_Svart-vit

Newsroomproduktion nominerad till Svenska Publishingpriset – igen!

GE_AR2016Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning för 2016 har ännu en gång gått till final i Svenska Publishingpriset.

– Förra gången, 2015, nådde vi inte riktigt ända fram till seger, men nu håller vi tummarna att det går vägen den här gången, säger Leif Simonsson, projektledare på Newsroom. 

Sedan början av 1990-talet har Populär Kommunikation delat ut Svenska Publishingpriset för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation.

Svenska Publishingpriset är Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling och omfattar alla etablerade former av kommunikation, såväl tryckt som digital. Juryn bedömer hela den tävlande produkten – inte bara designen.

Newsroomproduktioner har tidigare blivit nominerade till final och alltså även i år. Precis som 2015 är det Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning som är med i den slutliga uppgörelsen i kategorin Print – årsredovisningar allmänägda företag.

– Vi har producerat Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning i tre år och under den perioden har den blivit nominerad två gånger till Svenska Publishingpriset. Det är förstås jättekul och det är en produkt som vi är väldigt stolta över, säger Newsrooms projektledare Leif Simonsson.

Förra året blev Göteborg Energis års- och hållbarhetsredovisning 2015 dessutom utsedd till Sveriges näst bästa hållbarhetsredovisning i en tävling arrangerad av Aktuell Hållbarhet.

Den 23 oktober presenteras vinnarna i de olika kategorierna i Svenska Publishingpriset vid en gala i Stockholm.

För mer information, kontakta:

Leif Simonsson, 031-712 40 11