Automässan

Bilservicemässan Automässan är en av fyra strategiskt viktiga, intäktsbringande, externa mässor för Svenska Mässan och Göteborgs besöksnäring. Därför har mässan hög prioritet sett till att locka både utställare och högkvalitativa besökare. Arbetet med att utveckla Automässan som B2B-mässa och mötesplats pågår ständigt. Stor vikt läggs vid kommunikationen både för att få utställare och för att skapa förväntningar hos besökarna från hela Skandinavien. Newsroom har arbetat med Svenska Mässan sedan 1989 och Automässan sedan 2005 och vi har bland annat varit med och utvecklat Automässans sociala mediekanaler som Facebookgrupp, Instagram, Spotifylista, Youtube-kanal, Linkedin. Vi har också tagit fram informations- och säljbrev till nya utställargrupper, underlag och material till mässans hemsida och bannerannonser, PPT-material, pressmeddelanden, färdigt redaktionellt material, tryckt och digitalt nyhetsbrev under mässan, producerat reportagefilm, fotodokumenterat mässan och genomfört mässans presskonferens.

Det mesta, med andra ord.