Newsroom fyller 30 år

Hallå där Gun Rosendahl, vd på Newsroom! Företaget fyller jämnt i år?
– Ja, företaget grundades den 24 augusti 1989, så nu firar vi 30 år i branschen.
Det är lång tid i den konkurrensutsatta content- och PR-branschen. Vad är hemligheten för att lyckas överleva?
– Vi är en relativt liten byrå, men med bred kompetens och ett starkt fokus på kundnöjdhet, kreativitet och säker leverans. Vår storlek gör att vi kan vara flexibla, snabba och personliga.
Vilka är kunderna?
– Vi har både stora och små företag inom en rad olika branscher. Det är både privata företag och offentliga organisationer. Vi har kunder över hela Sverige, men basen är i Västsverige.
Hur har Newsroom utvecklats under åren?
– Otroligt mycket. Från början var tidningsproduktion den helt dominerande verksamheten. Under åren har PR-delen växt och vårt erbjudande breddats. De senaste åren har vi haft en stark utveckling när det gäller digitala medier och film. Årsredovisningar är ett annat affärsområde som växt på senare år.
Hur ska ni fira jubileet?
– Något roligt ska vi hitta på – det ska inte gå obemärkt förbi.